9001030532 |
Educador en experiències matemàtiques amb enfocament globalitzat, en el marc del Museu de Matemàtiques de Catalunya |
2019-2020 |
Curs semipresencial. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
14/10/2019 - 18/11/2019 (40 hores) de 11:00h a h |
|
MUS Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) |
|
Ctra, de l'Hospitalet, s/n (Palau Mercader) (Cornellà de Llobregat)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/03/2020 - 14/10/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs de formació en educació matemàtica i de monitoratge del MMACA. 5 sessions presencials de 16.00 a 20.00 (en dilluns consecutius menys l'11 d'octubre)
|
| |
Objectius |
*Contribuir a la formació d’educadors en experiències matemàtiques que puguin desenvolupar la seva tasca en el marc del Museu de Matemàtiques de Catalunya i també en les diferents etapes de l’educació formal..
*Fer possible una mediació de qualitat entre l’exposició i la persona que la visita, adaptant el missatge i intervenint sense interferir la necessària experiència personal.
*Analitzar des del punt de vista comunicatiu mòduls i tallers.
|
| |
Continguts |
*Experiències matemàtiques.
*Exposicions i altres accions públiques de divulgació: planificació, realització i avaluació.
*Anàlisi de mòduls i tallers.
*Intervenció constructiva en “el diàleg” que es produeix entre visitants i
mòduls.
*Dinamització de tallers.
*Elaboració de materials i activitats per a l’aula
|
| |
Avaluació |
Fase 1: Percepció en finalitzar el curs. Es recollirà a partir d’enquestes als
assistents i a l’equip de professorat.
Fase 2: Avaluació diferida de l’impacte sobre el sistema de guiatge per als
nostres espais expositius i de dinamització de tallers.
|
| |
Requisits de certificació |
*Assistència: el curs tan sols se certificarà si s’hi ha assistit a un mínim del 80% de les sessions.
*Aprofitament: intervencions al llarg de les sessions i en el campus virtual.
*Pràctiques: avaluades pels tutors de pràctiques seguint un sistema d’indicadors comú.
*Treball no presencial: avaluat a través d’un treball final i de la sevapresentació a la sessió final.
|
| |
Persones destinatàries |
Qualsevol persona interessada en la formació matemàtica fora de l’aula i disposada a fer de monitor si s’escau.
|
| |
E-mail |
cesire@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
14/10/2019 |
1600 |
2000 |
Sessió 2 |
dilluns |
21/10/2019 |
1600 |
2000 |
Sessió 3 |
dilluns |
28/10/2019 |
1600 |
2000 |
Sessió 4 |
dilluns |
04/11/2019 |
1600 |
2000 |
Sessió 5 |
dilluns |
18/11/2019 |
1600 |
2000 |
|
| |